Děčín s Rumburkem spojí německá desira
České dráhy začnou na část spojů z Děčína do Rumburku od dubna nasazovat jednotky typu Siemens Desiro, které mají půjčené od německých DB. Jezdit budou zhruba na polovině spojů, vyplývá z jízdního řádu zveřejněného na webu kraje.
Z desir se tím fakticky stane nejběžnější železniční vozidlo ve Šluknovském výběžku; na lince z Rybniště přes Žitavu do Liberce jezdí desira soukromého dopravce Vogtlandbahn. Zároveň půjde o první vnitrozemský výkon zapůjčených jednotek.
Linka z Děčína do Rumburku spojuje třicetitisícové dvojměstí Varnsdorfu a Rumburku se zbytkem kraje a vlaky na ní zajíždějí až do odlehlé Dolní Poustevny na samém konci Šluknovského výběžku. Podle dokumentu o dopravní koncepci Ústeckého kraje, který má ČTK k dispozici, jezdí v nejvytíženějších úsecích za den v průměru 1750 lidí, o víkendech potom zhruba 1300. Nejvytíženější linky osobních vlaků v kraji vozí jen dvakrát až třikrát tolik lidí, navíc s mnohem kapacitnějšími vozidly, než jsou nyní používané regionovy. V turistické sezoně počty cestujících stoupají ještě víc.
Teď se chystá náhrada zhruba poloviny regionov desiry, která jsou výrazně komfortnější a také kapacitnější. "První pravidelný vlak s motorovou jednotkou Desiro vyjede z Děčína směrem do Šluknovského výběžku v sobotu 31. března v 18:15," uvedl na webových stránkách kraje Jan Maxa z dopravního oddělení.
Desiro na trati do Rumburku testovaly České dráhy už několikrát během března. "Jízdní vlastnosti na sklonově pestrých tratích zvládlo na výbornou a cestující pro změnu vítají plynulejší a hlavně tichou jízdu," dodal Maxa. Zapůjčená vozidla by měly v příštích letech nahradit obdobné jednotky, které si ČD objednaly u polského výrobce Pesa Bydhošť.
Nasazení desir není načasované náhodně, ČD k tomu nutí smlouva s krajem z roku 2009. "Její součástí je také povinnost provozovat od dubna roku 2012 celkem čtyři nízkopodlažní motorové jednotky schopné obsluhovat železniční linky přesahující do sousedního Saska," dodal Maxa.
zdroj: ČTK