Prodejci pyrotechniky zaznamenali loni většinou nárůst tržeb

3. 01 2014 | Velké společnosti, které se v Moravskoslezském kraji zabývají dovozem a prodejem zábavní pyrotechniky, za loňský rok většinou hlásí nárůst tržeb. Lidé u nich utráceli především před koncem roku. Průměrná útrata na jednoho zákazníka se v případě silvestrovského ohňostroje pohybovala od 500 do 1000 korun. Vyplývá to z vyjádření zástupců firem. 

Nárůst až o 20 procent zaznamenala společnost Klásek Trading. "Tržby vzrostly o 20 procent," řekl jednatel firmy Tomáš Klásek. Podle něj to nejvíce ovlivnil export. "Hodně jsme v poslední době investovali do evropských certifikátů. Nyní můžeme dodával naše zboží po celé Evropě. Klientelu už máme v Rakousku, na Slovensku i v Německu," uvedl. 
    
Více ale loni podle něj nakupovali světlice a petardy i lidé v Česku. "Průměrný zákazník je muž ve věku okolo 35 let. Největší zájem je o kompakty. Na jedno zapálení se postupně odpálí hned kolik efektů," řekl. 
    
Mírný růst tržeb zaznamenal i František Křižák ze společnosti Tarra pyrotechnik. Předloni otevřela na Opavsku svou prodejnu s ohňostroji a party doplňky. "Zájem lidí byl podle Křižáka velký do posledních chvíle. V úterý jsme měli otevřeno až do 18:00. Museli jsme posílit pokladny, aby lidé nečekali v dlouhých frontách," řekl. I v jeho prodejně lidé měli největší zájem o kompakty a utráceli do 1000 korun. "Nyní se připravujeme na plesovou sezonu. Kromě pyrotechniky nabízíme i sortiment na party. I masky na maškarní bály, konfety a další sortiment," doplnil. 
    
Naopak pokles zisku přibližně o pět procent loni zaznamenal ředitel společnosti Pyro Moravia Daniel Hradil. "Obrat jsme měli přibližně stejný. Poklesl ale zisk. A to vinnou koruny. Původně jsme počítali s jinou cenou dolaru," uvedl. Aby se na trhu udržel musel během loňského roku rozšířit počet prodejních míst. 
    
"Pokud bychom to neudělali, nebylo by to dobré. Lidé podle mě kupují méně pyrotechniky. Navíc nás drtí konkurence v podobě vietnamských obchodníků. Ti jsou schopni prodat cokoliv komukoliv. I dětem, kterým takové věci do rukou nepatří," míní Hradil. V letošním roce podle něj bude nutné slevit z kvality. "Jsme donuceni přivážet levnější zboží. To není nekvalitní či nebezpečné. Jen efekty nedosahují takové úrovně jako v případě kvalitnějšího materiálu," řekl. 
 
zdroj: ČTK
 
.

Speciály

Odpočívejte a relaxujte kdykoliv a kdekoliv...Váš partner SPA STUDIO

Odpočívejte a relaxujte kdykoliv a kdekoliv...Váš partner SPA STUDIO